اهانت به ساحت مقدس قرآن نشان از عمق کینه‌توزی است 
کد خبر: 4153446
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
یک حافظ کل قرآن:

اهانت به ساحت مقدس قرآن نشان از عمق کینه‌توزی است 

وحید غفران‌نیا، با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، گفت: اهانت و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم ناشی از عمق کینه‌توزی نسبت به دین اسلام و این کتاب آسمانی است. 

وحید غفران‌نیا، حافظ کل قرآنوحید غفران‌نیا، حافظ کل قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه اهانت به قرآن کریم، نه تنها ساحت مقدس این کتاب آسمانی را خدشه دار نکرده، بلکه عشق و علاقه به آن را روز به روز در دل‌ها، حتی در دل غیرمسلمانان محکم‌تر و پربارتر می‌کند، اظهار کرد: حقیقت و ماهیت قرآن این است که ریشه در دل‌ها دارد. 

وی به واکنش‌های جهانی در پی هتک حرمت ساحت مقدس قرآن در سوئد اشاره کرد و گفت: جای بسی تأثر و تأسف است در کشوری که مدعی آزادی بیان و احترام به ادیان و مقدسات هستند، آخرین کتاب آسمانی را مورد اهانت دهند، کتاب مقدسی که در آن به هیچ قومیت و ملیتی توهین نشده و تمامی انسان‌ها از هر قوم و نژادی برادر و برابر یکدیگر شمرده شده‌اند. 

 غفران‌نیا، با تأکید بر اینکه اهانت و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم ناشی از عمق کینه‌توزی نسبت به اسلام و قرآن است، افزود: حقایق قرآن، حقایق مطلق بوده و هر کس در مقابل آن بایستد، از جهالت عمیقی برخودار است که پرده بر چشمانش نهاده شده، چنانچه در سوره مبارکه بقره اشاره شده است: «خَتَمَ ٱللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمۡ وَعَلَىٰ سَمۡعِهِمۡۖ وَعَلَىٰٓ أَبۡصَٰرِهِمۡ غِشَٰوَةٞۖ وَلَهُمۡ عَذَابٌ عَظِيمٞ»؛ خدا بر دل‌هاى آنان و بر شنوایی‌شان (گوششان) مُهر [گمراهى] نهاده و بر دیدگانشان [نیز] پرده‌اى است و برایشان عذابی بزرگ است. 

این حافظ کل قرآن افزود: در جوامعی که احترام به انسانیت از میان رفته، هر آنچه بیانگر و نشانگر آیین انسانی باشد، مورد هجوم واقع خواهد شد. 

وی با اشاره به هتک حرمت قرآن در سوئد که توسط یک فرد عراقی‌تبار رخ داد، یادآور شد: دردآورترین بخش ماجرا آنجایی که فرد هتاک برخاسته از یک کشور اسلامی بوده و در این رابطه مسلمانان باید تأمل کنند، چراکه خاورمیانه سال‌ها درگیر جنگ بوده و البته این‌ها نشئت گرفته از یک سری جوامع چون آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی است که سابقه‌ی دیرینه‌ای در عداوت با مسلمانان و اسلام دارند. 

غفران‌نیا تأکید کرد: دشمنان اسلام تا روز قیامت دست از دشمنی با مسلمانان برنخواهند داشت، مگر با ظهور مهدی موعود(عج) که اصلاحات به دست مبارک حضرت انجام خواهد شد. 

لزوم حرکت منسجم از سوی جوامع اسلامی

قاری بین‌المللی قرآن، خواستار اتحاد و حرکت منسجم از سوی جوامع اسلامی نسبت به هتک حرمت قرآن در سوئد شد و گفت: جوامع اسلامی باید وحدت رویه در این رابطه شکل داده و با محوریت محافل اسلامی همچون سازمان کنفرانس اسلامی در این رابطه اقدام کرده و بتوانند نقش موثری ایفا کنند. 

وی با اشاره به راهکارهایی که می‌تواند پاسخ دندان‌شکن به اهانت‌ها و هتک حرمت‌های مقدسات باشد، ادامه داد: کشورهای اسلامی در این رابطه باید قاطعانه نسبت به تحریم کشور مذکور و قطع مراودات تجاری و مالی اقدام کند تا آن جوامع اشتباهات خود را جبران کنند. 

چهره برجسته قرآنی تصریح کرد: باید برای مقابله با اهانت‌ها و پایان دادن به آن، وحدت رویه‌ای در جوامع اسلامی شکل یابد و حاکمان، بزرگان و رهبران اسلامی با محوریت یک محفل همچون سازمان کنفرانس اسلامی برای این قضیه به‌صورت سیستماتیک و عبرت‌انگیز موضع گرفته و پیگیری کنند. 

وی با بیان اینکه کشورهای مدعی آزادی بیان و حقوق‌بشر هر روز خودشان درگیر مسائل حقوق بشری هستند و هیچ‌گاه برای جهان اسلام دلسوزی نخواهند کرد، گفت:  آنان‌که داعش را به جان مسلمانان انداختند، هرگز به نفع اسلام موضع نخواهند گرفت و ما از انگلیس و آمریکا که مسلمان را به جان مسلمان می‌اندازند، انتظاری نداریم! اما جوامع اسلامی در مقابل هتک حرمت مقدسات نباید سکوت کنند. 

غفران‌نیا، با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام می‌دانند اصلاح و نجات جهان، فقط از رهگذر اسلام و قرآن ممکن است، پس هیچ‌گاه از دشمنی‌های خود با جهان اسلام دست برنمی‌دارند، اظهار کرد: ما از این جوامع انتظاری نداریم، چراکه جوامع اسلامی باید خود دست به‌کار شوند و با استفاده از پتانسیل‌های خود که کم هم نیست، واکنش و موضعی منطقی نشان داده و یکبار برای همیشه به چنین قضایایی پایان دهد. 

انتهای پیام
captcha